Η κλασσική μουσική γιορτάζει
με τον τρόπο της παραδοσιακής
Η Ιωάννα Γαϊτάνη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986. Από έξι ετών άρχισε μαθήματα φλάουτου και μουσικής θεωρίας. Το 1998 ξεκίνησε παράλληλα και βιολί. Το 2004 πήρε το δίπλωμα βιολιού στην Αθήνα με Άριστα παμψηφεί και Α’ Βραβείο. Από τότε ζει και σπουδάζει στη Γερμανία υπό την επίβλεψη των καθηγητών Anne Shih (Johannes Gutenberg – Universität Mainz) και Zakhar Bron (HFMT Köln). Ως υπότροφος της μουσικής οργάνωσης VILLA MUSICA, της παραχωρήθηκαν δυο βιολιά μεγάλης αξίας (το 2004 το βιολί V. Panormo Κρεμόνα 1760, το 2005 έως το 2009 το Pietro Guarneri ex Schubert, 1702). Επίσης συμμετέχει κάθε χρόνο υπό την αιγίδα της ίδιας Οργάνωσης σε ηχογραφήσεις στο Γερμανικό Ραδιόφωνο και σε συναυλίες μουσικής δωματίου με τους μουσικούς C. Altenburger, O. Triendl, R. Kussmaul, Wenn Sin Yang, N. Chumanchenko και Wolfgang Meyer. Έχει συμμετάσχει σε Σεμινάρια με τους βιολονίστες T. Gabora, S. Kravrshenko, D. Zsigmondy, Viktor Trejakov, P. Sheppard, N. Chumanchenko, K. Vardeli. Έχει αποσπάσει τα ακόλουθα βραβεία και διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: Α’ Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Voilines por la paz της Ισπανίας, Β’ Βραβείο στον Διαγωνισμό ΤΕΧΝΗ Θεσσαλονίκης, στον Canetti Competition 2008 στην Βουλγαρία και Wienawski στην Πολωνία. Ως σολίστ έχει εμφανιστεί με την Klassishe Philharmonie Bonn με Μαέστρο τον Heribert Beissel σε tournée στο Βερολίνο, Βίζμπουρκ, Βόννη και στην Ελλάδα με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ με τον Βλαδίμηρο Συμεωνίδη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και μαέστρο τον Κάρολο Τρικολίδη, και με την ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων με τον Μιχάλη Οικονόμου. Έχει πραγματοποιήσει πολλά ατομικά ρεσιτάλ στην Ελλάδα, Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία και στο Βέλγιο. Η κ. Γαϊτάνη είναι υπότροφος του ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών). Το 2011 αποφοίτησε από την Musikhochschule της Κολωνίας στην τάξη του Prof. Zakhar Bron. Από το 2011 εργάζεται ως πρώτο βιολί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Αθήνα.
Ο Λέο Βίνλαντ γεννήθηκε το 1953 στη Μόσχα και σπούδασε τσέλο δίπλα στη Ναταλία Σαχοφσκάγια και τον Μστισλάφ Ρoστροπόβιτς στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας. Συνέχισε τις σπουδές του στο Λονδίνο με τη Ζακλίν ντυ Πρε.
Το 1975 πήρε τη θέση του πρώτου τσέλου στη Βασιλική Ορχήστρα της Κοπεγχάγης. Την επόμενη χρονιά του πρότειναν τη θέση του πρώτου τσέλου στη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα της Στοκχόλμης.
Από το 1989, διετέλεσε επίσης πρώτο τσέλο στη “New Stockholm Chamber Music Orchestra”, (με μαέστρο τον περίφημο Έzα Πέκκα Σαλονέν), ενώ, σε συνεργασία με τον διακεκριμένο βιολονίστα Ντμίτρι Σιτκοβέτσκι, κράτησε το διπλό ρόλο του πρώτου τσέλου και του μάνατζερ στο οργανικό σύνολο “The New European Strings”. Πρώτο τσέλο (1990) και στην Ορχήστρα της Σουηδικής Βασιλικής Όπερας, αλλά και στη Συμφωνική Ορχήστρα του Γκέτεμποργκ.
Έχει κάνει πολλές εμφανίσεις ως μαέστρος με διάφορες σκανδιναβικές ορχήστρες και έχει δώσει πολλές συναυλίες ως σολίστ σε ολόκληρο τον κόσμο. Παίζει πολύ συχνά σε σημαντικά μουσικά φεστιβάλ: Les Musicades στη Λυών και Πάμπλο Καζάλς στο Prades (Γαλλία), στο Γκότλαντ (Σουηδία), στο Σλέσβινγκ-Χόλσταϊν (Γερμανία), στο Κόρσχολμ (Φινλανδία) και αλλού. Ξεκίνησε το καλοκαιρινό Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου στην Κορώνη της Μεσσηνίας το 2007.
Η Μαρία Παπαπετροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με τις Πόπη και Ναταλία Μιχαηλίδου στο «Αθήναιον» Ωδείο και το Ωδείο Σκαλκώτα αντίστοιχα. Πήρε το δίπλωμά της από το Ωδείο Σκαλκώτα με Άριστα παμψηφεί και πρώτο βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές της με τη Φρανσουάζ Τινά στην Εκόλ Νορμάλ του Παρισιού και στο Εθνικό Ωδείο της Ορλεάνης, απ’ όπου αποφοίτησε αποσπώντας το πρώτο βραβείο. Κατόπιν, με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης με τον Ούλριχ Ραντεμάχερ, στην ειδικότητα συνοδείας λίντερ, αποκτώντας μεταπτυχιακό δίπλωμα (Μaster of Arts) με άριστα. Παρακολούθησε σεμινάρια και τμήματα τελειοποίησης πιάνου, μουσικής δωματίου και συνοδείας λίντερ με τους Λέβ Βλασένκο, Γκίττυ Πίρνερ, Εντουάρντο Χούμπερτ και Μπρούνο Κανίνο.Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ (Μέγαρο Μουσικής 1994) και σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Τουρκία. Έχει συμπράξει επανειλημμένα, ως σολίστ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Φιλαρμονική του Ριαζάν στη Ρωσία και την Ορχήστρα Νέων του Μύνστερ στη Γερμανία όπου ηχογράφησε σε CD το κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ KV467. Έχει ηχογραφήσει για την Ελληνική Ραδιοφωνία με το Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής του Θ. Αντωνίου και έχει εμφανιστεί στην Ελληνική και την Τουρκική τηλεόραση.Έχει τιμηθεί, μαζί με την SedefErcetin (βιολοντσελίστρια από την Τουρκία), με το βραβείο AbdiIpekciγια την Ελληνοτουρκική ειρήνη και φιλία (1999). Διδάσκει μάθημα συνοδείας και μουσικής δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.
Α’ Μέρος
J. Haydn:
Πιάνο τρίο αρ. 39 σε σολ μείζονα (“Gypsy”)
1. Andante
2. Poco Adagio
3. Finale. Rondo all’ Ongarese. Presto
R. Schumann:
Από τις τρεις Ρομάντζες για βιολί και πιάνο έργο 94:
αρ. 2 Einfach, innig (απλά, εσωτερικά)
Intermezzo από το Kαρναβάλι της Βενετίας, έργο 26 για πιάνο
Φανταστικά κομμάτια, έργο 73 για βιολοντσέλο και πιάνο
1. Zart und mit Ausdruck (τρυφερό και με έκφραση)
2. Lebhaft, leicht (γρήγορα, ελαφρά)
P. de Sarasate:
Zigeunerweisen (τσιγγάνικες μελωδίες) για βιολί και πιάνο
B’ Μέρος
A. Dvořák:
Πιάνο τρίο έργο 90 (Dumky)
1. Lento maestoso
2. Poco adagio
3. Andante
4. Andante moderato
5. Allegro
6. Lento maestoso